Za téměř 40-letou historii Adobe se stalo historicky poprvé, když firma vrátila život již utlumenému softwaru. Koncem roku 2024 totiž Adobe (dost potichu) připravilo a vydalo novou verzi známého 3D programu pro modelování scén a vizualizace v reklamě – Adobe Dimension. Ten vznikl nejprve ještě v roce 2017 a vyvíjel se do roku 2021, kdy Adobe oznámilo zřízení nové cloudové skupiny programů Adobe 3D Substance na samostatné předplatné a následně utlumilo Dimension do stavu, ve kterém se v Creative Cloudu i v současnosti nachází několik dalších programů, ke kterým existuje základní technická podpora a bezpečnostní updaty. Takto hybernující aplikace je však možné používat ještě dlouhá léta – nemají však perspektivu rozvoje.
V tomto stavu byl Dimension od zmíněného roku 2021 až do roku 2024, kdy se Adobe z nějakých důvodů rozhodlo vrátit do Creative Cloudu Dimension, zpět do aktivní fáze. To však není všechno – Adobe kompletně přepracovalo a sladilo rozhraní programu s ostatními CC aplikacemi, přibyly nové modely i funkce, ale v březnovém updatu i vychytávky jako je Contextual Task Bar a podobně.
Dimension je zpět a je to logické – ve výbavě žádného designéra by neměla chybět 3D výbava a schopnosti. Z uvedeného důvodu i my oživíme vzdělávání v Adobe Dimension , a to v rámci staronového akreditovaného oboru AKR9: 3D design a vizualizace v reklamě, který bude zahrnovat podrobný výcvik v Adobe Dimension, ale také fukcionality 3D grafiky v Illustratoru a AfterEffects. Máte se na co těšit!
Odbor připravíme do nové akreditace našeho vzdělávacího programu Digitální design amultimédia.